Editor-menuen

Editor->Opret niveau

Viser editorens værktøjslinje og et tomt spilleområde hvor du kan tegne et nyt niveau. Når du er klar, bruges Gem redigeringer for at tilknytte det nye niveau til et spil og give det et niveaunummer.

Editor->Redigér valgfrit niveau...

Viser niveauvalgsdialogen, hvor du vælger et spil og niveau at redigere. Du kan vælge et systemspil og niveau, men du får en advarsel om at du kun kan gemme det redigerede niveau i et af dine egne spil.

Editor->Redigér næste niveau...

Viser niveauvalgsdialogen, med samme spil og niveauet valgt en højere end tidligere. Derefter kan du vælge at redigere dette niveau eller et andet.

Editor->Gem redigeringer... (Ctrl+S)

Viser niveauvalgsdialogen med passende standardindstillinger til at gemme et nyt eller redigeret niveau. Du kan ændre spil og niveaunummer og opnå effekten “Gem som...”. Dialogen har en særlig knap Redigér niveaunavn og vink, som viser en dialog hvor du kan tilføje et valgfrit navn og vink til dit niveau.

Editor->Flyt niveau...

Dette er en operation med to dele. Inden du bruger Flyt niveau skal du indlæse et niveau at flytte ved at vælge det for spil eller redigering. Punktet Flyt niveau viser nu niveauvalgsdialogen, hvor du vælger et nyt sted til det indlæste niveau. Du kan ændre både spil og niveaunummer for at flytte et niveau til et andet spil, eller kun ændre niveaunummeret for at omordne niveauer i et spil. Du kan ikke flytte et systemniveau.

Editor->Fjern niveau...

Viser niveauvalgsdialogen, hvor du kan vælge et niveau at fjerne. Du kan ikke fjerne et systemniveau.

Editor->Opret spil...

Du skal bruge dette inden du begynder på at oprette dine egne niveauer i KGoldrunner. Det viser en dialog hvor du kan indtaste navnet på et nyt spil, et 1-5 tegns præfiks for niveaufilnavn, standardreglerne for det nye spil (“KGoldrunner” eller “traditionelle”) og en valgfri beskrivelse eller kommentar om spillet.

Editor->Redigér spilinformation...

Viser niveauvalgsdialogen, hvor du vælger et spil at redigere. Derefter vises spilinformationen i en dialog, hvor du kan redigere navnet, reglerne og beskrivelsen, men ikke filnavnepræfikset, i tilfælde af at du allerede har gemt nogle niveauer. Det er fordi præfikset bruges internt i niveaufilnavnene.