Eksport og import |
forrige | Interaktion med POV-Ray | næste |
Du kan eksportere en scene til POV-Ray, med menupunktet ->.
Dialogen til at gemme en fil lader dig vælge navn og sted at gemme filen.
KPovModeler tilføjer automatisk filendelsen .pov
.
For at importere en POV-Ray-scene, vælges menupunktet -> og en fil vælges i dialogen for at åbne filer.
For øjeblikket understøttes den fuldstændige POV-Ray-syntaks ikke af KPovModeler. Hvis der opstår fejl eller advarsler under import, så vises en dialog med alle meddelelser.
Hvis du vil importere kode som ikke understøttes af KPovModeler, så placeres kildekoden mellem to særlige kommentarer “//*PMRawBegin” og “//*PMRawEnd”.
Du kan trække objekter fra objekttræet til en editor for at eksportere POV-Ray-kode. Dette indsætter objektets kode i editorens nuværende tekstfil. For at importere objekter til scenen, markeres koden helt enkelt i editoren, og den trækkes til objekttræet.
Du kan også bruge kopiér og indsæt funktionaliteten i KPovModeler og din editor til at udveksle POV-Ray-kode.
forrige | hjem | næste |
Interaktion med POV-Ray | op | Indstil KPovModeler |