Teamudvikling

Ofte arbejder flere personer på et enkelt projekt og der er et eller andet hierakisk forhold mellem disse personer. Quanta Plus understøtter begrebet team-medlemmer og de kan indstilles i dialogen for Projekt->Projektegenskaber (Shift+F7).


Dialogen Team-medlem-editor


Indgangene Navn, E-mail er selvforklarende. Alias er brugerens alias og fungerer som en entydig identifikator.

Rolle angiver medlemmets rolle i projektet og kan være en af følgende:

Opgave er en beskrivelse af en opgave tildelt dette medlem.

Del-projekt: du kan vælge en liste af del-projekter. Del-projekter kan indstilles og oprettes ved at trykke på knappen Redigér del-projekter. Hvert del-projekt har et synligt brugernavn og placering. Placeringen er en relativ sti til mappen under projekt-træet. Det betyder at del-projektet er en mappe under hovedprojektet. F.eks. kan hovedprojektet være dit firmas websted, hvor et del-projekt kan være webstedet for firmaets intranet, placeret i mappen intranet i hovedprojektets mappe.

Et medlem kan have mere end en rolle i projektet, som f.eks. både team-leder og del-projektleder.

En bruger bør vælge hvem i listen med gruppemedlemmer han selv er. Dette er muligt ved at markere et gruppemedlem i listen og trykke på knappen Angiv som dig selv. Medlemmet som for øjeblikket er markeret (din identitet) vises med fede typer efter teksten Du er:.

Aliasser og at indstille dig selv er vigtigt angående meddelelser og noteringer. Se “Noteringer” for at lære dig mere om noteringer.

Udover at holde styr på dit team, er der flere fordele ved at indstille team-medlemmer: du kan sætte en begivenhed til at informere team-ledere om hvornår noget skal ske. Se i “Begivenhedshandlinger” hvordan man gør.