Brug af blinKen |
forrige | næste |
Indholdsfortegnelse
Her er skærmen som præsenteres ved start af blinKen, hvor programmets generelle grænseflade vises. Den største del af skærmen optages af apparatet med de fire farvede knapper, og med apparatets kontroller (pointstælleren, , osv..) midt på skærmen. Programmets nuværende status vises på papirsedlen under apparatet. I programmets hjørne er der tre knapper:
Knappen Højeste points åbner en dialog som viser tabellen Højeste points for hver af de tre sværhedsgrader (der er også adgang til tabellen Højeste points kan også ved at klikke på pointstælleren).
Knappen Afslut lukker programmet:
Knappen Hjælp er speciel, eftersom den afslører tre andre knapper. Disse knapper vises når musen holdes over knappen Hjælp, og giver mulighed for adgang til blinKen-håndbogen (dette dokumentet), og dialogerne Om blinKen og Om KDE:
For at blive bekendt med hvordan spillet virker, kan du bruge de farvede knapper mens du er på hovedskærmen. Knapperne lyser op og afgiver en tone når de klikkes.
Du skal have understøttelse for aRts i kdelibs for at høre lyde.
Når du er bekendt med hvordan programmet virker, kan et spil startes ved at klikke på knappen i midten af skærmen. Det “tænder for” apparatet, som vist ved den oplyste pointstæller. Derefter kan du vælge sværehdsgraden som du vil forsøge med:
Der er tre niveauer i blinKen:
Niveau 1 er det letteste niveau, eftersom den giver den længste tidsafstand i afspilningen af hver sekvens.
Niveau 2 er den mellemste niveau. Det er identisk med foregående niveau, men har en kortere tidsafstand i afspilningen af hver sekvens.
Niveau ? er det sværeste niveau i blinKen. Det tager tiden fra niveau 2, men hver sekvens er fuldstændigt tilfældig, i stedet for at fortsætte fra den foregående sekvens, som i den almindelige spiltype.
forrige | hjem | næste |
Indledning | op | Indskriv nye højeste points |