Trin 6: Opret kuglen

For dette trin, skulle vi allerede føle os fortrolige, eftersom vi begynder at forstå KPovModelers almene opførsel. Markér sceneobjektet i objekttræet. At oprette kloden er lige så let som at oprette grunden:

Brug menuen: Indsæt->Endelige solide primitiver->Kugle.

Brug værktøjslinjen: Klik på ikonen .



Som tidligere, vælg Første delobjekt når du bliver spurgt.

Objektegenskabsvisningen tilbyder os med detsamme at ændre indstillinger, hvilket vi gør. Ved at indstille værdien Radius til 1 (glem ikke at trykke på returtasten eller Anvend), så sikrer vi os at kuglen er i kontakt med grunden. Ellers så ville det se ud som om kuglen svævede ovenfor grunden, eftersom vi flyttede grunden en enhed nedad.



Nu ville en optegning naturligvis give et mærkeligt resultat. Som vi allerede set tidligere, så vises kuglen med et matsort materiale. Vi angiver et rimeligt material i næste trin.