Grundlæggende gennemgang: Opret din første scene |
forrige | næste |
Indholdsfortegnelse
O.k., det er det hele. Du har netop installeret POV-Ray og KPovModeler, og nu vil du allerede begynde, uden meget viden om nogen af de to programmer. Vi starter direkte: Hvis du følger skridtene i denne gennemgang, vil du kunne oprette en helt enkel scene, meget udbredt blandt nybegyndere: En kugle over en plan.
Du kan vise din scene nårsomhelst, med en af følgende metoder:
Brug menuen: ->.
Brug værktøjslinjen: Klik på ikonen .
Men du bør omhyggeligt overveje følgende anvisninger, inden du klager over at alt du ser er en sort skærm. Hvis dette er allerførste gang du bruger et 3D-program, bør du lære dig følgende gyldne regler:
Hvis du ikke sætter et kamera, så er der ingen regler for optegningprogrammet, som så ikke kan tegne et rigtigt billede, hvilket fører til et sort billede.
Hvis du ikke sætter nogen lyskilder, så er alle scener i mørke, hvilket fører til et sort billede.
Objekter som ikke har noget materiale angivet, kommer aldrig nogensinde til at vises i det optegnede billede.
Hvis du har installeret alt rigtigt, så vil du så snart KPovModeler er startet, se følgende standardindstilling af vinduet:
Tag nogle minutter til at udforske de tilgængelige menuer og ikoner. Hvis du har tid, så læs dokumentationen for at få en god idé om hvad du kan forvente dig af programmet.
Du skal bruge hver eneste af dem intensivt i fremtiden, så hold dem og deres anvendelse parat.
KPovModeler starter med en enkel scene. For at følge denne gennemgang skal du først fjerne alle objekter i objekttræet. Markér scenen og vælg menupunktet ->. Nu skulle du have en tom scene.
forrige | hjem | næste |
Fanebladet Layoutvisning | op | Trin 2: Angiv et kamera |