Kapitel 11. Fremtidigt arbejde

Indholdsfortegnelse

Hvordan grænseflader virker
Codec'er, dataafkodning
Video
Trådning
Synkronisering
Dynamisk sammensætning
GUI
MIDI

Dette afsnit beskriver en del af det pågående arbejde med aRts. Udviklingen går hurtigt fremad, så denne information kan være forældet. Du bør kontrollere listefilen TODO og arkiverne for e-mail-listerne for at holde styr på hvilke nye funktioner der er planlagt. Deltag gerne i ny konstruktion og implementation.

Dette er et udkast som forsøger at give dig en oversigt over hvordan nye teknologier vil integreres i aRts. Det dækker følgende:

Dette er pågående arbejde. Det bør dog kunne give grundlaget hvis du vil kigge på ny teknologi i aRts. Det bør give dig en almen idé om hvordan disse problemer vil blive angrebet. Korrigér gerne alt du ser her.

Ting som vil bruge aRts-teknologi (så vær venlig og koordinér anstrengelserne):

Hvordan grænseflader virker

MCOP-grænsefladen er grundlaget for aRts-begrebet. De er det netværkstransparente ækvivalente til C++ klasser. Så snart det er muligt bør du indrette din konstruktion mod grænseflader. En grænseflade består af fire dele:

  • Synkrone strømme

  • Asynkrone strømme

  • Metoder

  • Egenskaber

Disse kan blandes på en hvilken som helst måde du vil. Nye teknologier bør defineres ved hjælp af grænseflader. Læs afsnittene om asynkrone strømme og synkrone strømme, samt KMedia2-grænsefladen, som er gode eksempler på hvordan sådanne ting virker.

Grænseflader specificeres i .idl-kode og køres gennem mcopidl-oversætteren. Man afleder Grænsefladensnavn_impl klassen for at implementere dem, og bruger REGISTER_IMPLEMENTATION (Grænsefladensnavn_impl) til at indsætte en objektimplementering i MCOP's objektsystem.