Eksempler

Indtast en ny gruppebegivenhed

I dette eksempel vil du indgive en begivenhed. Du har brug for at arrangere et møde den næste mandag angående opstart for dit nye produkt. Din chef Dina Jensen vil være begivenhedens vært ejer, og du Søren Olsen er begivenhedens organisator. Der er to andre deltagere: Peter Krzinski og Kirsten Friese. Dina gav dig mødets program. Det er meningen det skal starte klokken 12 middag og slutte klokken 1 . Den samme begivenhed skal skemalægges (gentages) hver mandag.

  1. Brug datonavigatøren for at gå til næste mandag.

  2. Vælg Begivenheder->Ny begivenhed..., eller markér intervallet mellem 12:00 og 13:00, og begynd at indtaste begivenhedens titel.

  3. Indgiv et passende titel. Det er vigtigt at vælge den rigtige korte beskrivelse, da dette er det eneste felt, der kan søges efter. Vi foreslår at du skriver Produkt opstart begivenhed.

  4. Indgiv det detaljerede program i det store rektangel. I dette simple eksempel kunne du måske skrive Indledning, Plan, Konklusion på tre linjer for sig.

  5. Afkryds Alarm. Sæt alarmtiden til 15 minutter— nøjagtigt, lange nok til at brygge en kop kaffe før mødets start.

  6. Klik på Vælg kategorier knappen.

  7. Afkryds Aftale i tilgængelige kategorier. Klik så på O.k. knappen.

  8. Klik på fanebladet Gentagelse og marker afkrydsningsfeltet Aktivér gentagelse.

    Bemærk

    De meste arbejde er allerede gjort for dig. Som standard gentager KOrganizer ugentligt. Bemærk også at Ingen afslutningsdato er valgt. Det betyder at denne begivenhed vil blive gentaget hver mandag (startende mandag den 12. februar, 2004) indtil verden går under (eller indtil du sletter den).

  9. Da alting faktisk er i orden her, klikker du på Deltagere fanebladet.

  10. I Deltagere fanebladet skal du gøre følgende:

    1. Du vil se at du er organisatoren for begivenheden. Klik på Ny knappen for at tilføje andre deltagere.

    2. Indtast e-mail-adressen i formatet Navn <e-mail-adresse> i feltet Navn. I vort eksempel, skrives Joan Holden <jholden@dettefirma.dk>.

      Vink

      Hvis deltagerne allerede findes i KDE's adressebog, kan du trykke på knappen Vælg adressat... for at tilføje dem, i stedet for at indtaste navne og e-mail-adresser.

    3. Vælg Leder som rollen.

    4. Klik på Ny.

    5. Indtast Peter Krzinski <pkrzinski@dettefirma.com> i feltet Navn.

    6. Klik på Ny.

    7. Indtast Kirsten Friese <kfriese@dettefirma.com> i feltet Navn.

    8. Klik på Bruge.

  11. Hvis du har indstillet KOrganizer til at bruge groupware-kommunikation, bliver du spurgt om du vil sende e-mail til deltagerne, men information om begivenheden og forespørgsler om svar hvis feltet Bed om svar under fanebladet Deltagere er markeret. Ellers kan du sende indbydelsernea med menupunktet Skema->Sende indbydelse til deltagere.

  12. Gennemse begivenhedindstillingen ved at klikke på fanebladene Generelt, Deltagere, og Gentagende. Hvis du er tilfreds, klik på O.k.

Til lykke, du har skemalagt din første begivenhed!