Spil indstillinger |
forrige | Spillet | næste |
KSpaceDuel har mange mange indstillinger som man kan justere for at øge nydelsen af dette spil.
Indstillinger er opdelt i to afsnit.
KSpaceDuel har et standard tastesæt til at kontrollere spillet. For en liste af standardtaster se afsnittet ved navn Standard tastebindinger.
Taster kan indstilles ved:
At vælge -> fra menulinjen.
Dette vil få en dialog frem som lader dig indstille alle genvejstaster, inklusive de taster der bruges til at styre rumskibene, til at affyre kugler og til at lægge miner ud.
Du kan se at hver spiller (Rød og Blå), har 5 taster svarende til Rotér til venstre, Rotér til højre, Accelerér, Skyd og Miner.
Når du er færdig med at indstille dine taster, skal du klikke på for at anvende dine ændringer.
Hvis du ønsker at genoprette standard tasterne, så klik på knappen én gang. Du gør disse ændringer permanente ved at trykke på .
Hvis du ønsker at glemme de ændringer du lavede og vende tilbage til de taster du tidligere havde valgt, så tryk på , og dine ændringer vil gå tabt.
Al spilopsætning for KSpaceDuel kan indstilles.
Hvis du ønsker at ændre spilopsætningen, så vælg -> fra menulinjen.
Dette vil få en dialog frem med to sider der hedder Generelt og Spil. Den første side er temmelig simpel, den anden har syv faneblade hen over toppen.
Opsætning er samlet i forskellige indstillinger. Du kan vælge blandt adskillige prædefinerede indstillinger.
Hvis du vælger Brugerindstillingen, kan du selv definere al opsætning.
Hvis du ikke har valgt Brugerindstil, vil du ikke være i stand til at lave ændringer på disse valg.
Hvis du har fundet en interessant indstilling, så send den til spillets forfatter. Den kan blive implementeret i en fremtidig version (send delen [Game] i filen ~/.kde/share/config/kspaceduelrc
).
Når du er færdig med at ændre indstillinger skal du trykke på for at anvende dine ændringer.
Hvis du ønsker at genoprette standarden, så klik blot på knappen én gang. For at gøre disse ændringer permanente, tryk på .
Hvis du ønsker at glemme de ændringer du har lavet, og vende tilbage til de tidligere indstillinger, så klik på , og dine ændringer vil gå tabt.
Indstillingerne er:
Disse to skydere tillader dig at definere træfpunkterne for hver af de to spillere; du vil måske ønske at formindske træfpunkternes antal for en spiller for at give denne spiller et handicap.
Tiden mellem to skærmopfriskninger i millisekunder. Alle andre indstillinger er uafhængige af genopfriskningstiden.
Her kan du definere om den røde spiller bliver kontrolleret af the AI, og også vælge dygtighedsniveauet af AI for denne spiller. Eksperimentér blot med de forskellige dygtighedsniveauer for at finde et der passer dig.
Dette virker på samme måde som tilvalgene for den Røde spiller beskrevet ovenfor.
Kuglernes hastighed
Mængden af energi der bruges til et skud.
Det maksimale antal kugler en spiller kan have på skærmen.
Antal træfpoint skade der gøres når en kugle rammer et skib.
Den maksimale livstid for en kugle.
Tiden et skib behøver for at laste en kugle.
Mængden af brændstof i en mine
Mængden af energi der behøves for at lægge en mine.
Tiden en mine er inaktiv.
Antal træfpoints skade der gøres når et skib rammer en mine.
Maksimalt antal miner en spiller kan have på skærmen.
Tiden et skib behøver for at laste en mine.
Skibenes acceleration
Energien der behøves for at accelerere et skib.
Hastigheden hvormed et skib roterer.
Energien der behøves for at rotere et skib.
Antal træfpoints skade der gøres når to skibe kolliderer
Solens styrke. Jo højere værdi, jo hurtigere vil skibene blivegenopladet.
Styrken af solens træk pga. tyngdekraften.
Skibenes position i begyndelsen af en ny runde. Skibene starter på modsatte sider af solen.
Hastigheden i begyndelsen af en ny runde.
forrige | hjem | næste |
Spillet | op | Kommandoer/Tastaturgenveje |