Spillet |
forrige | næste |
Indholdsfortegnelse
Ideen i spillet er ganske enkel (men smittende). Man prøver at ødelægge sin modstander før han ødelægger dig.
Vær forsigtigt med ikke at ramme solen
Hvert skib har en vis mængde energi (referér til spil indstillinger for værdier).
Skibe har brug for energi til rotation acceleration, skydning og at lægge miner. Et skib får sin energi fra solpanelerne. Mængden af energi skibet får afhænger af afstanden og retningen til solen. Et skib får mere energi tæt ved solen, og mindre tæt ved grænsen. Det får en fuld mængde energi hvis solen skinner direkte på panelerne og mindre eller ingen energi hvis solen skinner på panelerne i en vinkel eller på siden af panelet.
Hvis et skib ingen energi har kan det ikke navigere eller skyde.
Kollision med egne eller andres kugler mindsker træfpoints for et skib. Hvis to skibe kolliderer vil det svagere skib blive ødelagt, og antal træfpoints for det stærkere skib mindskes med antal træfpoints for det svagere skib plus et beløb (kollisionsskaden). Et skib ødelægges når det flyver ind i solen.
Kugler flyver rundt om solen lige som et skib.
Miner har en mængde energi der får dem til at blive i samme position. Når energien er opbrugt, falder minen ind i solen. Miner tæt på solen bruger mere energi end miner der er længere borte.
Miner kan ødelægges med kugler.
Som standard kan et skib have 5 kugler og 3 miner på skærmen.
Fra tid til anden vil optankning vise sig på spillefeltet.
Der er fire forskellige optankninger:
Det maksimale antal miner øges for spilleren.
Det maksimale antal kugler øges for spilleren.
Spilleren får energi.
Spilleren får træfpoints
Du kan se at den centrale del af KSpaceDuel skærmen er spilleområdet. Til venstre og højre er rød spilers og blå spillers statistik.
Topfeltet i spillerstatistikken repræsenterer “Træfpoints” for fartøjet.
Det midterste felt i spillerstatistikken repræsenterer batterikraft.
Det nederste felt i spillerstatistikken viser antal vundne.
Toppen af spilleområdet er optaget af menulinjen og værktøjslinjen.
Bunden af spilleområdet er statuslinjen.
forrige | hjem | næste |
Indledning | op | Spil indstillinger |